Munca unui tehnician de service, transformată de tehnologie

Munca unui tehnician de service, transformată de tehnologie

Tehnologia poate asigura niveluri noi ale siguranței, ale transparenței şi ale informațiilor privind întreţinerea echipamentului. Tehnicianul de service Jesús González utilizează KONE 24/7 Connected Services, pentru a aborda direct potențialele probleme şi a ridica nivelul serviciilor.

25 ianuarie 2021

În anii nouăzeci, Jesús González obișnuia să dreagă calculatorul Spectrum și seturile electronice, printr-o programare simplă. Nu și-a imaginat niciodată că, într-o zi, sistemele de calculatoare vor fi cel mai aliat al său la muncă.

Jesús, un mândru tehnician de service din Barcelona, Spania, se află la KONE de când am achiziționat compania la care lucra de zece ani. „Am lucrat întotdeauna la ascensoare, încă de prima dată când îmi căutam serviciu și eram mult mai tânăr”, își amintește el. Era atât de fascinat de tehnologie, încât, în 30 de ani, nu a fost niciodată tentat să caute altceva.

Jesús González este mândru de rolul său, de a oferi întreținere predictivă inteligentă, pentru a menține funcționarea sigură și continuă a unităților clienților, 24/7.
Jesús González este mândru de rolul său, de a oferi întreținere predictivă inteligentă, pentru a menține funcționarea sigură și continuă a unităților clienților, 24/7.

Pentru Jesús, ceea ce evidențiază KONE este devotamentul față de siguranță. „Pe această linie de lucru, pot apărea multe situații nesigure și clienții, care doresc ca ascensorul să fie reparat repede, exercită o presiune mare. Dar, la KONE, siguranța este prioritară, fără compromisuri.”

Un alt aspect distinct al muncii sale este curioasa paralelă dintre pasiunea lui Jesús pentru cărți și filme și soluția de întreținere predictivă cu care lucrează, KONE 24/7 Connected Services. Folosind senzorii, analiza și cloud computing-ul, această gamă de servicii îi poate ajuta pe tehnicieni să identifice tipare și să anticipeze problemele, ca o versiune digitală a lui Sherlock Holmes, combinată cu disponibilitatea nonstop a unui portar.

Monitorizarea nonstop și analiza

Datele de la senzorii ascensorului pot fi monitorizate, analizate și afișate în timp real, îmbunătățind astfel performanțele, fiabilitatea și siguranța echipamentelor. Capacitățile asigurate de KONE 24/7 Connected Services ajută tehnicienii să servească mai bine clienții, făcând clădirile acestora mai funcționale și mai prietenoase cu utilizatorul.

Iată cum le explică el clienților această tehnologie: „Eu sunt cel care vine la apelurile de service lunar, dar sistemul urmărește nonstop ascensorul și efectuează analize, garantând că funcționează corect, zi și noapte.” Astăzi, se pot analiza datele de la peste 200 de parametri. Sistemul poate monitoriza acțiuni precum comportamentul la deschiderea și la închiderea ușii, poziția și deplasarea în puțul ascensorului, statistica utilizării, precizia opririi, distanța parcursă și timpul.

„Pentru client, această monitorizarea constantă reprezintă un mare avantaj. Garantează că ascensorul funcționează așa cum trebuie.”

În majoritatea cazurilor, clienții nu știu explicit că a fost implicat acest serviciu, dar vor observa viteza acestuia. „Dacă problema este rezolvată, nu necesită piese suplimentare și ascensorul funcționează, atunci clientul este relaxat.”

Jesús a fost alertat de aplicația KONE 24/7 Connected Services și, când a sosit la fața locului, președintele asociației de locatari a fost surprins. „I-am spus că bateria este defectă, că am adus cu mine una nouă și că înlocuirea va dura 15 minute.” A fost impresionată de precizia serviciului. „Nu am putut explica decât că „mi-a spus ascensorul”, fără a intra în detalii despre tehnologia din spatele sistemului nostru de întreținere predictivă.”

Omul din spatele unui ascensor care funcționează lin

Jesús consideră că aceasta este o aplicație foarte practică și specială de pe Internetul obiectelor, problemele de confidențialitate fiind rezolvate de strategia KONE privind siguranța cibernetică.

„Timp de mulți ani, a fost posibil să se extragă date de la ascensoare, dar partea dificilă era analizarea acestora”, explică el. „Avantajul sistemului nostru este că efectuează analiza și avertizează cu privire la ceea ce s-ar putea defecta. Evident că, astfel, se economisește mult timp și poți aborda problema direct.”

Pentru Jesús, KONE 24/7 Connected Services s-au dovedit a fi deosebit de utile pentru diagnosticarea erorilor intermitente sau a hibelor care creează defecțiuni doar uneori și funcționează normal când sosește tehnicianul.

„Înainte, aceste erori ne înnebuneau, pentru că nu aveam nicio modalitate de a cunoaște cauza, în afară de experiența profesională și de intuiție. Cu această tehnologie nouă, putem analiza ce s-a întâmplat în trecut.” Tehnicienii pot „derula înapoi”, pentru a vedea starea ascensorului în anumite momente, de ce s-a oprit și de ce a început să funcționeze din nou.

Tehnologia și cunoașterea umană se completează reciproc, iar Jesús arată cum: la începutul iernii și odată cu scăderea bruscă a temperaturii, el anticipează că ascensoarele vor avea dificultăți sezoniere tipice, iar apelurile pentru service se vor înmulți. „Știu din experiență, înainte să mă anunțe KONE 24/7 Connected Services”, declară plin de încredere acest tehnician priceput.

Jesús González

img_KONE-Profile-Jesus-Gonzalez-03_360x527

Ce vă place la munca dvs.?
„La început, a fost descoperirea noii tehnologii. Acum îmi place să le fiu utila oamenilor și să știu că le sunt de folos; de ex., cineva cu dizabilități, pentru care ascensorul este esențial.”

„Dacă aș putea să-mi schimb meseria pentru o zi, aș fi curios să văd partea de proiectare a ascensoarelor - cum sunt concepute și proiectate.”

Care sunt prioritățile dvs. în cazul unui apel la serviciile pentru clienți?
„Siguranța. Acest lucru a fost întotdeauna clar, încă de când am început să lucrez la ascensoare. Când sosesc la fața locului, acesta este primul lucru pe care-l iau în considerare: mă asigur că toți și toate sunt în siguranță.”

Ce vă face să vă sculați din pat dimineața?
„Faptul că văd că munca pe care o fac este utilă. Dacă nu îmi fac treaba bine, viețile altor persoane ar putea fi mai dificile.”

„Când urmăresc erori intermitente, mă uit pe aplicația 14/7 când mă scol, pentru a vedea dacă și ascensorul a avut o noapte bună!”

Care este obiceiul dvs. cel mai bun, care vă ajută să vă faceți treaba mai bine?
„Acum, când am înaintat în vârstă, mă pot baza pe anii de experiență, pentru a lua o decizie informată înainte de a acționa. Acest obicei este indispensabil mai ales în ceea ce privește siguranța, deoarece nu există repercusiuni.”

Partajați această pagină

Cookie-uri

Folosim cookie-uri pentru a optimiza funcționalitatea site-ului și pentru a vă oferi cea mai bună experiență posibilă în timpul navigării pe site-ul nostru. Dacă sunteți bine cu acest lucru și acceptați toate cookie-urile, trebuie doar să faceți clic pe butonul „Accepta”. De asemenea, puteți consulta declarația noastră de confidențialitate..